Nieuwe dingen bedenken en maken kan een chaotisch proces zijn. Met een goede strategie en de juiste gereedschappen op zak, kan innovatie ook op een gestructureerdere manier plaatsvinden. Als uitgangspunt voor het mogelijk maken van innovatie bij uw doelgroepen of in uw organisatie, gebruiken wij de adoptiecurve van Rogers.
In uw organisatie en doelgroepen zitten mensen die relatief meer openstaan voor vernieuwing dan anderen. Volgens Everett Rogers zijn dit de innovators en de early adopters; de mensen die nieuwe dingen als eerste oppakken. Deze mensen activeren is dus een cruciale stap om innovatie te laten slagen!
Voor het vinden van deze innovators en early adopters en ze binden aan iets nieuws, moet er waarde voor deze mensen zijn om mee te doen. Er moet ook iets zijn waar deze groep mee naar buiten kan treden om anderen te betrekken, en zo een community te bouwen rondom de vernieuwing. Hiervoor hebben wij een aanpak ontwikkeld.
1. De buurt in
In kaart brengen van het probleem middels:
Voor meer informatie of een gesprek kunt u bij ons uiteraard terecht.